ابزار
و یراق ابراهیمی فروشگاهی واقع در شهرستان نکا در استان مازندران با بیش از ۳۰ سال
سابقه میباشد. این فروشگاه باسابقه تصمیم گرفت برای
ماندگاری در بازار رقابت، جانی دوباره به مجموعه ببخشد. طراحی هویت بصری جدید
اقدامی در راستای ایجاد این تغییر بود.
منبع الهامبخش
برای لوگوی تصویری، مهرهای دوران ساسانی بود تا فرم متقارن در لوگو بر اساس خواست
سفارشدهنده را
بتوان بهتر نشان داد. توجه به فرم قرینه در طراحی لوگوی تصویری،
تاکید بر قدمت فروشگاه و همچنین استفاده از فرم اتولاین برای لوگوتایپ درنظر گرفته
شد. در ادامه عناصر تصویری مانند انبردست، آچار و پیچ و مهره بر پایه طرح مهر
ساسانی، دیزاین شدند تا بازهم به نوعی یادآور قدمت فروشگاه شود.
روحیه فنی و پر خطر کار ابزارآلات کار سبب شد زرد و
سیاه به عنوان رنگهای اصلی هویت بصری و رنگ خاکستری نیز
به عنوان رنگ سوم در هویت بصری این مجموعه مشخص شود. همچنین مجموعهای از
پترنها و الگوها نیز طراحی شدند که هدف از این کار ایجاد
قابلیت برای گسترش در تبلیغات و بخشهای دیگر
مانند گرافیک محیطی مجموعه در آینده میباشد.
نمونه این گسترش در طراحی کارت تبریک سال نو مجموعه و تبدیل این پترنها به
نمادهای معروف عید نوروز حاکی از قابلیت گشسترش پذیری خلق شده است.